Merklancering in geuren en kleuren

Pure Interior is de geprezen interieurlijn van deurbeslagfabrikant Dauby. Toen zij een tijdje geleden de unieke geurverdelers van Pure Fragrance opnieuw op de markt wilden brengen, kwamen ze bij ons langs voor hun e-commerce én een volledig nieuwe merkstrategie.

Pure Fragrance

Alles begint met een sterk merk

De expert in aromachologie

Over één ding kunnen we het meteen eens zijn: de geurverdelers van Pure Fragrance zijn absoluut geen alledaagse dispensers. Deze exclusieve verdelers werden gemaakt op basis van de aromachologie, de wetenschap die het effect van geuren op het menselijke gedrag bestudeert. Een interessant en onontgonnen terrein, dat we samen met de mensen van Dauby bewandelden.

pure_pic1440_11x

Vooraleer we begonnen aan een nieuwe website of een marketingplan, creëerden we een volledige merkstrategie. Tijdens deze workshops bepaalden we onder andere de archetypes, tones-of-voice, branding en marktpositie. Daarnaast legden we ook enkele potentiële doelgroepen, sterktes en opportuniteiten bloot. Deze merkstrategie vormde de basis van de digitale ingrepen en het volledige verkoopsproces van Pure Fragrance.

Een unieke werkwijze

E-commerce op amper één week

Toen de funderingen van de digitale strategie gelegd waren, stuurden we een designer, developer, copywriter en marketeer op afzondering. Zij ontvingen maandagochtend hun briefing en de volledige strategie, en zouden op vrijdagavond de volledige website klaar hebben.

pure_pic1440_21x pure_picfull_11x

De nieuwe site van Pure Fragrance zou zich niet alleen focussen op het aantrekken en overtuigen van nieuwe klanten, maar biedt ook de mogelijkheid om geurdispensers te kopen. Op vrijdagavond kwamen de Digitisten dan ook naar buiten met een volledig afgewerkte e-commerce, een uitgewerkte mailflow én een online marketingplan.