Doneren
anno 2016

Hoeven we Make-A-Wish Vlaanderen nog voor te stellen? Al meer dan 2000 keer toverden ze jongens om tot piraten, lieten ze meisjes genieten van een prinsessenbestaan of regelden ze een ontmoeting met de idolen van deze kinderen. Wij begonnen een unieke samenwerking, die de werkwijze van Make-A-Wish drastisch zou veranderen.

Make-A-Wish

Het concept

Een uitzonderlijk verjaardagscadeau

Sinds het ontstaan van goede doelen en fondsen is er eigenlijk niet zo heel veel veranderd aan het concept. Daarom wilden we Make-A-Wish Belgium-Vlaanderen een uniek verjaardagscadeau geven: we zouden doneren in een nieuw en digitaal jasje steken.

Daarom trok het volledige Digiti-team naar de Ardennen, waar we een gigantische hackathon hielden. In één internetloze week lieten we de oude connotatie van goede doelen achterwege en vonden we een nieuwe, future-proof manier van doneren uit.

Hackathon

De uitwerking

Doneer eens een goed gevoel

Make-A-Wish is niet het soort stichting dat alleen geld nodig heeft om dromen waar te maken. Een cake waarin K3 de hoofdrol speelt, een knalrode Ferrari, een ontmoeting met Brad Pitt, … Het zijn allemaal dromen die je niet in een warenhuis of op een bankrekening kan bewaren.

Daarom bedachten en ontwikkelden we een app die mensen en producten met elkaar zou verbinden. Als gebruiker kan je swipen door alle dingen die Make-A-Wish nodig heeft. Indien jij voor één van die dingen kunt zorgen, kan je op een hele gebruiksvriendelijke én snelle manier een droom mee helpen verwezenlijken.

Natuurlijk hebben we het doneren van geld niet volledig achterwege gelaten. Wanneer jij niet de juiste goederen of diensten in huis hebt, kan je snel een bepaald bedrag doneren en zo een wens steunen. Daarnaast kan je de vooruitgang van die wens volgen en het volledige verhaal lezen op de wensblog!

iPhone applicatie

 

Het resultaat

Een impact die prijzen wint

Het resultaat van de Make-A-Wish-app is op z’n zachtst gezegd uniek. De app wordt gebruikt door een zeer actieve community, die constant op zoek is naar manieren om de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte waar te maken. Dankzij deze community kon Make-A-Wish dit jaar in België alleen al meer dan 80 wensen vervullen.

Daarbovenop biedt de Make-A-Wish-app ook nog enkele financiële opportuniteiten. De app zorgt er namelijk voor dat Make-A-Wish minder ruimte moet huren voor producten die andere mensen op zolder hebben liggen. Zo kunnen zij deze huurgelden anders (en beter) besteden.

Illustraties door Lore

Dat de Make-A-Wish-app een uniek verhaal is, hoeven we je niet meer te vertellen. Dat merkte ook de jury van de Digital Marketing Awards op. Zij zetten onze app stevig in de bloemetjes en gaven ons de felbegeerde award voor “Most-performing campaign for non-profit” mee naar huis.