Resultaten die sneller stijgen dan klimop

Leo Nagels is een gevestigde waarde in de Belgische tuinsector. Klanten kunnen bij Leo Nagels terecht voor hun snijbloemen, potten, planten en decoratiespullen. We mogen dus gerust zeggen dat Leo Nagels een echte specialist is in het brengen van sfeer.

Leo Nagels

De Uitdaging

Een grapje met gevolgen

Eind 2015 kregen we bezoek van Kenny, de zoon van de stichter. Hij vroeg ons om zijn sociale media een tijdje over te nemen en er zo voor te zorgen dat er nog meer mensen de jaarlijkse kerstmarkt zouden bezoeken. “En zorg ook voor 1000 kwaliteitsvolle fans op Facebook”, vertelde hij al lachend toen hij het bureau uitliep.Homepage

Een grapje dat wij iets te serieus namen. We tekenden een tijdelijke “kerststrategie” uit, waarbij we ons focusten op meer bezoekers én een groeiend bereik. Tijdens deze korte campagne creëerden we content die bezoekers informeert, hen naar de winkel lokt en hen activeert. Op die manier konden we Kenny en zijn team hun 1000ste volger als nieuwjaarscadeau geven.

 

Het vervolg

Een website in één week

Na het succes van deze kerstcampagne begonnen we aan een langere marketingstrategie voor Leo Nagels. Het tuincentrum zou zich online profileren als een sfeermaker in huis en tuin. We gingen op zoek naar juiste content, zetten advertenties op, creëerden inspirerende posts en verstuurden sfeertips naar een groeiende maildatabase.

Enkele pagina's

Toen de online marketing op volle toeren draaide, daagden we onszelf uit om de website van Leo Nagels op één week tijd in het nieuw te steken. Op amper 5 dagen tekenden we de strategie uit, creëerden we de juiste content, maakten we een passend design en zorgden onze developers uiteindelijk voor één mooi geheel. Zo was de nieuwe website, die bezoekers aantrekt en hen naar Viersel lokt, klaar op de vooravond van hun 40ste verjaardag.

 

Het Resultaat

Winnen op alle vlakken

“Likes don’t pay the bills” hangt in het groot aan het bureau van ons online marketingteam. Zij zijn er steevast van overtuigd dat likes alleen niets opbrengen, tenzij ze deel uitmaken van een groter geheel. Daarom kozen ze voor een combinatie van Facebook marketing, content creatie, AdWords en mailings om:

  • Het actieve bereik te laten stijgen met meer dan 1000%
  • De maildatabase van Leo Nagels dag na dag te laten groeien
  • Het engagement en de naamsbekendheid van Leo Nagels te laten groeien
  • 5 keer meer websitebezoekers via zoekmachines en sociale media te genereren
  • En natuurlijk, het allerbelangrijkste: een nieuw doelpubliek inspireren, ervoor zorgen dat ze de winkel bezoeken en daar iets kopen.