Beyond: verder dan een nieuwe naam

Software Defined DataCenter, ook wel SDDC genoemd, is het belangrijkste servercenter van Johnson & Johnson. Deze cloudoplossing wordt gebruikt om alle soft- en hardware binnen deze gigantische onderneming te managen en onderhouden.

Beyond

Rebranding

Al lang geen nerds meer

Software Defined DataCenter klinkt een beetje ouderwets, niet? Dat dachten de mensen van SDDC dus ook. Ze gaven ons hun communicatiestrategie en vroegen om hun merk te vernieuwen.

Tijdens onze kennismaking met SDDC ontdekten we dat zij geen verzameling nerds zijn die zich focussen op ééntjes en nulletjes. Integendeel: ze waren bezig met coole dingen, maar straalden dit helemaal niet uit naar hun collega’s. Om hun nieuwe imago naar buiten te brengen, moesten we veel verder gaan dan een hip font of een mooie kleur. We moesten de volledige branding in het nieuw steken.

Beyond schermen

Een nieuwe uitstraling

Verder dan een naam

De rebranding begon bij het bedenken van een nieuwe merknaam. Geen saaie naam zoals ‘Dataservices’ of ‘Cloudsolutions’, maar een veelzeggende naam met inhoud en karakter. Tijdens één van onze brainstorms vonden we de perfecte naam voor het nieuwe SDDC: Beyond!

De nieuwe naam was eindelijk een feit, tijd om een versnelling hoger te schakelen. We creëerden een nieuw logo, gingen op zoek naar hippe fonts en kozen de juiste kleuren. Om de metamorfose van SDDC naar Beyond compleet te maken, ontwikkelden we een nieuw digitaal platform met een leuke tijdlijn, een moderne mailtemplate en een app in HTML5.

DTPPosters

Het resultaat

Een imago met impact

De overgang van SDDC naar Beyond zette een grote revolutie in gang. Door hun nieuwe identiteit en gerichte communicatie via nieuwe tools, kon Beyond haar ouderwetse imago eindelijk van zich afgooien. Voor de buitenwereld was het datacenter van Johnson & Johnson niet langer een verzameling ouderwetse nerds, maar een moderne groep binnen het bedrijf. Eén die volgens hun collega’s echt wel coole dingen doet!