Een sterk geheel voor een wereldleider

IRIS is als Canon Company de wereldleider in mobiele scanners en document capture solutions. IRIS helpt elk bedrijf een stap verder in digitalisering met haar apparaten en oplossingen. Wij zorgden ervoor dat deze expertise in ‘t oog springt, met een reeks aantrekkelijke websites die werken.

IRIS

BOODSCHAP GEZOCHT

Een nieuw kader om te starten

Het verhaal van IRIS is er een met vele uitgangspunten. Letterlijk, want het is één bedrijf met verschillende departementen, die stuk voor stuk een aparte look & feel kozen. Door een onduidelijke branding raakten klanten en partners in de war. Wie is wie, en wie doet wat? Als wereldleider met sterke producten en diensten, bracht IRIS geen sterke boodschap over op haar publiek. Daar staken wij een stokje voor!

Case IRIS Canon


 

EEN NIEUWE ARCHITECTUUR

Een overzichtelijke puzzel

We brachten de customer journey in kaart en gingen hiermee aan de slag om de nieuwe gebruiksvriendelijke informatie architectuur op te bouwen. Aan de hand van een aantal workshops bepaalden we een duidelijke content structuur, waarin bezoekers gemakkelijk hun weg vinden. Zo vormden we een overzichtelijke puzzel van content. Die werd geoptimaliseerd, voor een betere score in de zoekmachines én bij de eindgebruikers.

Als kers op de taart zorgden we ervoor dat de websites van elk departement samen binnen één WordPress CMS staan. Één back-end, om drie websites te onderhouden. Daardoor kunnen IRIS medewerkers zelf makkelijk content uploaden en aanpassen. En dat zorgt voor flexibiliteit en onafhankelijkheid!

Case IRIS Canon - tablet portraitWebsite op iPad

EEN HERBRUIKBAAR DESIGN

Opgebouwd uit stukjes

De outdated websites werden volledig vervangen door moderne exemplaren. Daarvoor werkten we met een tijdbesparende techniek: door gebruik te maken van reusable components creëerden we een herbruikbaar design. Onze designer ontwikkelde verschillende componenten, die we voor elke website konden gebruiken. Zo bespaarden we heel wat tijd, en konden we een persoonlijk element toevoegen aan elke site. Door verschillende stukjes met elkaar te combineren, ontwikkelden we gelijkgestemde websites, met elk een uniek design.

 

Herbruikbare componenten waarop meerdere sites worden opgebouwd

 

HET RESULTAAT

Een verhaal van efficiëntie

En het resultaat mag er zijn. Op relatief korte tijd maakte Digiti een reeks moderne websites met een duidelijke boodschap en overzichtelijke architectuur, afgestemd op de customer journey. Met onze efficiënte aanpak boden we echte meerwaarde aan de klant. Op die manier ontstaan er automatisch betrokken partners en een heleboel potentiële klanten.