Voor altijd zomer dankzij Harol

40% meer leads ten opzichte van vorig jaar, én dat voor de helft van de prijs? Voor sommigen een droom, voor Harol werkelijkheid. Deze Belgische producent van zonwering, garagepoorten, rolluiken en buitenleven kwam eind 2017 bij Digiti terecht met één dwingende vraag: Stimuleer onze verkoop! U vraagt, wij draaien.

Harol

Onze uitdaging

Leads, leads en nog eens leads

Om de eindgebruiker te bereiken, verkoopt Harol zijn producten via een netwerk van dealers in binnen- en buitenland. Willen ze hun verkoop op peil houden én bovendien hun dealers tevreden houden, dan is het voor Harol essentieel om zoveel mogelijk leads (contacten) te verzamelen. Hiervoor  voorzien ze een continue instroom van potentiële klanten naar hun dealer-netwerk.

Om contactgegevens te verzamelen heeft Harol drie conversiepunten op de website:
– een offerteformulier
– een brochureformulier
– actiebonnen (voor acties in het voorjaar en najaar)

Afhankelijk van hoe de leads binnenkomen en welke informatie ze precies invullen, worden de contacten in drie niveaus verdeeld: normal, hot en priority. Hoe interessanter de lead, hoe hoger het niveau. De taak van Digiti bestaat erin om zoveel mogelijk leads, bij voorkeur priority leads, te genereren.

 

 

Our Challenge

Betere resultaten met een multi-channel aanpak

Vóór de samenwerking met Digiti spendeerde Harol haar volledige mediabudget aan Google Ads. Google vond dat uiteraard prima, wij zagen het anders. Onder het mom ‘Niet alles op één kaart zetten.’, stelden we een bredere aanpak voor, waarbij ook Facebook advertising en e-mailmarketing een centrale rol kregen. Zo halen we vandaag het maximum aan kwalitatieve leads met nog steeds het initiële budget.

 

 

 

METEN IS WETEN

Zwemmen of verdrinken

De meest doelgerichte beslissingen maak je aan de hand van … juist ja, cijfers! En gelukkig stromen die overvloedig binnen. Om niet simpelweg te verdrinken in al het cijfermateriaal, is een gestructureerde, analytische en conversiegedreven aanpak essentieel. Een manier van werken die we bij Digiti hoog in het vaandel dragen.

Met de analyse van de cijfers begint het echte werk: Testen en bijsturen. Want willen we te weten komen wat echt werkt, dan moeten we uitvoerig testen. Doelgroepen, zoekwoorden, advertentieteksten, advertentiebeelden, landingspagina’s, ze zijn onlosmakend met elkaar verbonden. Voortdurend laten we onze tests erop los om de ideale combinaties te bekomen. Wat werkt en wat werkt niet? Hoe kunnen we datgene wat goed gaat, nog verder verbeteren én hetgeen wat niet oplevert, bijsturen om optimale resultaten te behalen? Dat alles verzorgen wij met één primair doel voor ogen: de kost per lead drukken en zo het aantal leads boosten.

 

Het resultaat

Voor altijd zomer bij Harol

Heeft deze conversiegedreven multi-channel aanpak nu ook resultaten opgeleverd? Wel, laat ons eens kijken…

– 40 % meer leads verzameld dan tijdens dezelfde periode vorig jaar
– 52 % meer priority leads
– 50 % daling van de kost per lead

Meten is weten. Een oubollig gezegde voor de één, een succesformule voor de andere. 40 % meer leads én dat voor de helft van de prijs? Door onze conversie gedreven aanpak is het voor Harol altijd zomer.