Een nieuw intranet, beacons en piepschuim

Cordis Corporation, een dochteronderneming van Johnson & Johnson, is één van de belangrijkste spelers op de markt van medisch materiaal.

Cordis

Meer dan een platform

Jij vraagt, wij draaien

Begin 2014 staken we het intranet van Cordis in een compleet nieuw jasje. Toen de ontwikkeling van deze SharePoint-site achter de rug was, hadden de mensen van Cordis nog een opvallende bijkomende vraag. Ze wilden dat wij het nieuwe intranet op een originele manier lanceerden en hun teamleden onmiddellijk wegwijs maakten in dit vernieuwde platform.

iPad applicatie

Oud op nieuw

Aftellen naar ...

Zo gezegd, zo gedaan. We begonnen onmiddellijk te brainstormen en gingen op zoek naar creatieve digitale mogelijkheden om het intranet op te laten vallen. Eén ding stond vast: eerst en vooral zouden we de teamleden warm maken voor de lancering. Daarom stuurden hen we twee weken voor het event een mysterieuze nieuwsbrief, en plaatsten we op het oude intranet een timer. Eén die aftelde naar een spannende competitie onder de collega’s.

Interactieve elementen

Twee weken later plaatsten we in het hoofdkantoor van Cordis de iconen van het nieuwe intranet in piepschuim. De medewerkers gingen met iPads op zoek naar deze figuren, waarin een iBeacon verstopt zat. Telkens wanneer de iPads zo’n zender detecteerden, kreeg het teamlid uitleg over deze functionaliteit en – mits een juist antwoord op een quizvraag – ook een preview.

Het resultaat

Een lancering die bijblijft

Op het hoofdkantoor van Cordis werd wekenlang nagepraat over de lancering van het nieuwe intranet. Het platform was in een mum van tijd gelanceerd én alle medewerkers wisten onmiddellijk hoe ze het konden gebruiken. Of zoals één van de medewerkers van Cordis ons zei: “Iets bijleren was nog nooit zo plezant”!

iBeacon