Meetingruimtes verhuren
Als uitbater van een accommodatie, meetingroom of evenementenlocatie hang je misschien nog onbedoeld vast aan oude, inefficiënte systemen en de hachelijke gewoontes die daar bij horen. Invulformulieren behandelen en beantwoorden, een dozijn telefoontjes per klant en manueel jouw website up-to-date houden. Stuk voor stuk taken die van jou veel tijd en energie vragen en tegenwoordig een absolute afschrikking zijn voor potentiële klanten.
Dus hoe kan je als venue manager jouw dag wat meer structuur geven? Er van uitgaand natuurlijk dat administratie en rondbellen iets is dat je zoveel mogelijk tot het minimum wil herleiden. Ga voor een digitale renovatie met als doel: efficiëntiewinst. Een verstandige, en niet per se heel prijzige, investering die je op lange termijn veel tijd en grijze haren bespaart.
In de eerste plaats is een slim en geautomatiseerd boekingsplatform aan de orde. Gooi de oude, tijdrovende gewoontes van invulformulieren en telefoontjes in de vuilnisbak en bouw een website die:
real-time beschikbaarheden bijhoudt;
prijsaanvragen centraliseert;
reservaties en betalingen automatisch afhandelt.
Dit alles is het fundament van het digitale uithangbord dat je klaar zet voor je accommodatie, venue of vergaderruimtes. En dat fundament zal ervoor zorgen dat je klanten sneller en beter kan helpen én dat je zelf een hoop werk bespaart.
Heb je nood aan een efficiëntieboost voor jouw reservatie management?
Rond dit nieuwe boekingsplatform creëer je een aantrekkelijke en gestructureerde website die perfect weergeeft wat je aanbiedt en waarvoor je staat. Dit is hier zeer belangrijk en zal ervoor zorgen dat alle content op je website logisch weergegeven wordt.
Het is van belang dat deze site geen enkele vraag onbeantwoord laat. Gaande van overnachtingen tot catering tot multimedia tot zaalindeling. Elk stukje info dat je proactief meegeeft op je website is een vraag minder te beantwoorden via e-mail of telefoon. Bedenk hoeveel tijd je hier al mee zou uitsparen.
Willen je bezoekers overgaan tot het aanvragen van een offerte of het maken van een reservering? Dan staat jouw nagelnieuw en geïntegreerd boekingsplatform klaar om je te helpen. Aanvragen worden geautomatiseerd en gecentraliseerd waardoor je tijd kan vrijmaken voor niet-administratieve zaken.
Als uitbater van meeting spaces of event venues, is er anno 2023 helaas geen enkel scenario waar telefoons, typeforms en karrevrachten aan e-mails jouw werk lichter zullen maken.
Hang je soms nog vast in omslachtige werkwijzes? Dan lijkt het er op dat het tijd is om een stapje te overwegen richting een geautomatiseerd, slim boekingsplatform. Dit zal je uitermate goed helpen bij het managen van jouw volledige customer flow.
Uiteraard vraagt zo'n platform een kleine leercurve, maar het zal je op middellange termijn zeker tijd en budget besparen. En je klanten zullen het ook merken, niets is er zo klantvriendelijk dan een fijne customer experience nog voor het evenement start.