Cases
Colonie 7 is een opkomende parel in de Antwerpse horecasector. Deze locatie in het hart van de Kempense natuur is gebouwd op de site van de Kolonie van Merksplas. Een plek waar van 1825 tot 1993 zwervers en landlopers onderdak, voedsel en een plek kregen om te werken en samen te leven. Tegenwoordig is er een restaurant, bezoekerscentrum en vergaderlocatie.
Hoewel het restaurant en bezoekerscentrum zeer succesvol zijn, was het voor Colonie 7 een uitdaging om het grote publiek bewust te maken van hun vergaderzalen. Daarom ontwikkelden we een website om hun merk en aanbod van vergaderruimtes, met extra slaapaccommodatie, te tonen.
Dit in combinatie met een geautomatiseerde booking tool voor efficiënte reservatie en facturatie. Het platform biedt real-time beschikbaarheid en eenvoudige boekingsprocedures om een uitstekende gebruikerservaring te garanderen.
We begonnen met een diepgaand begrip van het merk, de waarden en de doelgroep van Colonie 7. Hierop werd het visuele ontwerp en de inhoud van de website gebaseerd.
Parallel daaraan brachten we het boekingsproces in kaart om de benodigde functionaliteiten van het boekingsplatform te begrijpen. Het was van groot belang dat bezoekers een gebruiksvriendelijk boekingssysteem hadden, veilige betalingsverwerking en automatische boekingsbevestiging.
Real-time beschikbaarheid van hun vier vergaderzalen
Meerdere zaalopstellingen en zitorders
Opties voor eten en drinken, extra multimedia,...
Verschillende betalingsmogelijkheden
Gedurende het hele proces werkten we nauw samen met Colonie 7. Met hun directe feedback konden we snel schakelen van wireframes naar high-fidelity prototypes en tenslotte de website- en platformdevelopment.
Het eindresultaat was een visueel aantrekkelijke, gebruiksvriendelijke website met CMS dat het merk en het aanbod van Colonie 7 effectief communiceert. We zorgden er ook voor dat de website en het boekingsplatform mobile responsive waren voor gebruikers die liever reserveringen maken op hun mobiele apparaten.
Het geïntegreerde boekingsplatform verbeterde het boekingsproces aanzienlijk. Dat leidde tot een verbeterde klanttevredenheid en een toename van de boekingen. Met een volledig geautomatiseerd proces kon het team van Colonie 7 meer tijd vrijmaken van handmatig boekingsbeheer. Hierdoor kunnen ze zich meer concentreren op het leveren van uitzonderlijke service aan hun klanten.
In de nabije toekomst zal Colonie 7 onze ondersteuning krijgen bij het onderhouden en verbeteren van hun website en boekingsplatform. Door de functionaliteit van het platform continu te verbeteren, streven we ernaar een uitzonderlijke gebruikerservaring te bieden en klantloyaliteit te stimuleren.
We bouwen voor hen een database uit met prospecten en onze digitale direct marketinginspanningen zullen verder een belangrijke rol spelen bij het creëren van bekendheid voor de prachtige locatie die Colonie 7 aanbiedt.
Hoeveel tijd steek jij in het managen van jouw eventlocatie? En is dit evenredig met wat je er uit haalt? Het is makkelijk om te blijven hangen in oude gewoontes en tijdrovende processes.
Ik wil efficiëntie!Een evenementenlocatie online aanbieden lijkt zeer evident, maar toch durven we hier soms te snel tevreden zijn. Bevat jouw website wel alle nodige informatie voor jouw klanten? En hoe benut je jouw sociale media? We geven je alvast enkele nuttige suggesties.
Leer me meer