UX Conferentie: Dit leerden we van UX-goden Nielsen & Norman

Wie User Experience zegt, zegt Nielsen Norman. Waar beter verse UX-kennis opdoen dan op de UX conferentie van Nielsen Norman in Londen. Een week lang vertoeven tussen gelijkgestemde zielen, allen met dezelfde missie:  de digitale wereld een stuk gebruiksvriendelijker maken. Sounds like heaven, toch voor onze twee afgevaardigden, Christophe en Ilke.

We zouden kunnen schrijven dat we veel geleerd hebben, dat het eten lekker was, dat Londen een mooie stad is… maar wat heb je daar aan als lezer, niks toch?

Er waren eens… Don Norman en Jakob Nielsen

Don Norman en Jakob Nielsen zijn 2 experts -goden, zo u wil- op vlak van gebruiksvriendelijkheid. Samen richten ze Nielsen Norman Group op, na jaren ervaring in de bedrijfs- en universiteitswereld op te doen en talloze onderzoeken rond gebruiksvriendelijkheid te voeren. Nielsen Norman Group (NN/g) omschrijft zichzelf op hun website als volgt:

“We are a UX research and consulting firm trusted by leading organizations world-wide to provide reliable guidance on user experience.”

Naast het adviseren van grote bedrijven op vlak van usability, organiseert NN/g ook jaarlijks verschillende UX Conferences wereldwijd. Wij zagen onze kans schoon om tijdens de conferentie in Londen een hoop extra UX-kennis te vergaren om onze klanten en hun klanten nóg beter van dienst te kunnen zijn.

UX Conferentie - Digiti

If they can’t find it, they can’t buy it!

Naast Application Design for Web & Desktop, UX Deliverables en Persuasive Design werden we ook ondergedompeld in de wereld van Navigation Design. Een veelbelovende les, een website staat of valt namelijk vaak met de navigatie die gebruikt wordt. Of zoals de les begon: “If they can’t find it, they can’t buy it!”  Wij proberen dan ook steeds zo goed mogelijk onze navigatie af te stemmen op de noden van gebruiker, zoals je misschien al kon zien bij onze website voor Mobly.

Mastering UX

Na elke les heb je een maand de tijd examen af te leggen. Bij een score van 80% of meer behaal je een credit voor dat vak. Zodra je meer dan 10 credits bij elkaar weet te sprokkelen, mag je jezelf Certified UX Master noemen. Oh yeah!

Onze UX’ers zijn met elk al een aantal credits op zak, alvast goed op weg om dat certificaat te behalen!

UX Conferentie - Digiti 2

Ziezo, nu we weer wat kennis rijker zijn wat betreft UX, zetten we weer een stap dichter richting een gebruiksvriendelijke wereld. Zo maken we onze klanten blij, maar vooral de eindgebruiker, én dus ook onszelf natuurlijk.