Facebook Live: een trend … of een blijvertje?

Al gezien, de eerste experimenten met Facebook Live-video? Je kunt nu in real-time delen wat je volgers echt niet willen missen. Een ideaal medium dus om mensen met jouw merk te verbinden, en Facebooks antwoord op Twitch, Meerkat en Periscope. Want mensen spenderen drie keer zoveel tijd aan live video’s dan aan video’s die niet live gestreamd zijn.

Veel en snel!

Facebook wil Facebook Live uitspelen als dé nieuwe marketingtool voor merken en biedt marketeers daarom enkele extra voordelen:

  • Facebook geeft video een voorkeursbehandeling in bereik. Het nieuwe Live-platform heeft een groter organisch bereik dan andere post-types, en heel wat mensen krijgen een melding.
  • Je kan snel volgers werven via je Live-video. De abonneerfunctie is bovendien gemakkelijk te integreren in je video.
  • Je kunt zeer snel content creëren. Een belangrijke boodschap aan je publiek, een behind the scenes-video, workshops, vragen van klanten beantwoorden …

facebook-live

Tips voor je eerste Live-experiment

Vandaag ontdekken merken volop de mogelijkheden van ‘de perfecte Live-video’. Experimenten alom. Er zijn enkele tips die je in je achterhoofd kan houden, om je Live-video verder te verspreiden:

  • Kies voor een titel die aanspreekt. Zet er een call-to-action in die mensen aanspoort om te kijken.
  • Wijs tijdens de uitzending erop dat mensen zich kunnen abonneren op jouw Live-uitzendingen, zodat ze nooit meer iets missen.
  • Gebruik van een externe microfoon voor een goede geluidskwaliteit.
  • Zorg voor een goed camerastatief, zo voorkom je schokken tijdens het streamen.
  • Kies de juiste thumbnails voor de geëditeerde versie na je Live-uitzending om je doelpubliek meer te activeren.

Wil je meer halen uit je Social Media Marketing?

Kom gratis brainstormen

Maak deel uit van het gesprek:

*