Zó laat jij jouw merk online opvallen

Elke dag komen er nieuwe websites bij op het internet, en publiceren bestaande sites nieuwe pagina’s. Het spreekt dus voor zich dat het steeds moeilijker wordt om op te vallen in deze zee van content. Tenzij je natuurlijk doelgericht werkt, een passende strategie bepaalt en de juiste tools hanteert.

Opvallen in de zoekmachines

Als je met online marketing bezig bent, dan heb je de termen Search Engine Optimization en SEO al wel eens horen waaien. Door gerichte aanpassingen aan je website en door je teksten te verbeteren, laat jij je pagina’s en volledige website hoger scoren in Google en alle andere zoekmachines.

zoekmachines

Hoewel het op het eerste zicht heel simpel lijkt, mag je zoekmachineoptimalisatie zeker en vast niet onderschatten. Als je teveel op een keyword inspeelt, kan Google je afstraffen. Doe je het te weinig, dan val je niet op. Het is dus een kwestie van de perfecte balans vinden én je publiek goed te leren kennen. En als dat eenmaal goed in orde is, zullen klanten zonder problemen hun weg naar jou vinden.

Online adverteren

Online advertising, doorgaans ook ‘Paid online marketing’ genoemd, staat bekend als de meest effectieve manier om online de aandacht van je publiek te trekken. Dat is logisch, want je kan enerzijds inspelen op je doelgroep en hun persona’s, maar ook op wat ze zoeken. Je koopt dus geen gigantische billboard die één miljoen mensen zien. Je koopt een plaats op het internet die voor jou relevant is.

online advertising

Tegelijkertijd is online advertising ook heel leerrijk. Je weet namelijk exact waarvoor je betaalt en je leert je doelgroep beter kennen. Zo weet je op welke sites ze vertoeven, welke woorden ze gebruiken, wat hen interesseert, … En op die manier kan je je gehele marketingstrategie naar een hoger niveau brengen.

De kracht van social media

Het moet gezegd zijn: sociale media zijn al lang geen modegril meer. Facebook, Twitter en Snapchat worden dag na dag belangrijker voor bedrijven, en zijn niet meer weg te denken uit een moderne marketingstrategie. Toch mogen we de kracht van sociale media niet overschatten. Hoewel social marketing een goed hulpmiddel kan zijn, betekent dat niet dat jouw 1000’en fans ook daadwerkelijk klant zullen worden.

social-media

Goede social marketing is namelijk een kwestie van het juiste medium, de juiste timing én de juiste content. Je moet klanten verleiden en constant triggeren, en mag hen zeker niet spammen met reclame. Jij zit toch immers ook niet op Facebook om enkel reclame te lezen?

Wil je meer klanten die fans worden?

Kom gratis brainstormen

1 reactie

  1. Het leven zoals het is: een Digitist (deel 2) | Digiti
    17 mei 2017 / 10:00

    […] stage bij Digiti. Ik startte mijn onderzoek naar het leven zoals het is als Digitist. Sinds mijn eerste blogpost heb ik al heel wat geleerd, en is mijn onderzoek al goed gevorderd. Dat Digiti-vel heb ik intussen […]

Maak deel uit van het gesprek:

*