In stijgende lijn naar meer blogbezoekers

Ook op zoek naar meer verkeer en relevante blogbezoekers? Logisch, het is de belangrijkste reden om een blog op te starten. Toch is het niet altijd makkelijk om de juiste mensen aan te trekken. Als je een beetje zoekt, kan je wel honderden tips terugvinden in je zoektocht naar meer verkeer.

Geen zin om te gaan graven tussen die honderden (vaak ook minder waardevolle) tips? Geen probleem! Wij creëerden een lijst met de 25 best werkende actiepunten om meer bezoekers te krijgen, meer leads in je database, en dus meer geld in je portemonnee. Lees mee!

Trek meer én betere blogbezoekers aan met deze 25 tips

1. Schrijf “epic content”

De eerste is een logische. De basis van een goede blog is de beste content. Over welk onderwerp het ook gaat, hoe lang of kort je post ook mag zijn: schrijf stevige teksten die mensen keer op keer kunnen boeien.

twitter-blogbezoekers

2. Verstuur meer tweets

Door meer tweets te sturen en een actievere rol op te nemen op Twitter, zorg je automatisch voor meer bezoekers. Niet 1, 2 of 10 tweets per dag. Onderzoeken wezen uit dat in heel wat gevallen 25 (!) tweets voor een optimaal resultaat.

3. Gebruik Twitter cards

Neem een paar minuten de tijd om Twitter cards in te stellen. Zo kan je meer dan 140 karakters gebruiken in een tweet wanneer je content wordt gedeeld, én het doet je content opvallen. Meer clicks en retweets, dus!

4. Stuur e-mails

Nieuwe blogpost? Laat het weten aan iedereen die geïnteresseerd zou kunnen zijn, en dus iedereen die in je mailing-bestand staat. Stuur een fijne e-mail die aanspoort om te lezen. Meer bezoekers gegarandeerd!

5. Sterke gebruikerservaring

Een goede manier om dagelijks voor veel bezoekers te zorgen is om huidige fans te laten terugkeren. Een aantrekkelijke website die makkelijk werkt is daarvoor een must. Tevreden bezoekers keren immers automatisch terug.

6. Bedank actieve blogbezoekers

Wanneer blogbezoekers interageren met je content door deze te liken of te delen, moet je hen ook bedanken. Daardoor voelen ze zich nog meer verbonden met je blog, en zijn ze in de toekomst ook meer geneigd om een actieve houding aan te nemen.

7. Ga de 30 dagen content challenge aan

Door een hele maand elke dag content te creëren én te posten zorg je voor een sterke stijging in het aantal bezoekers. Dit vergt zeker wat tijd en moeite, maar werpt absoluut z’n vruchten af.

8. Creëer een social media-plan

Leg op voorhand vast wat je wil posten op sociale media. Door elke post, op elk kanaal, in te plannen onderscheid je jezelf van de ‘amateurs’ en word je een echte pro.

Pinterest-blogbezoekers

9. Pin je posts in een bord

Maak het je bezoekers gemakkelijk. Verzamel je posts in Pinterestborden op basis van het onderwerp, en zorg ervoor dat mensen hun weg ernaar vinden. Zo lezen ze vaak niet één, maar meerdere artikels.

10. Schrijf een roundup post over de leiders van je doelgroep

Door over sterke bedrijven te schrijven vergroot je de kans dat ze je opmerken. Als ze jouw artikel delen openen ze meteen de deur naar hun publiek. Meer potentiële bezoekers dus!

11. Stel vragen in een Auto-DM

Dat is een geautomatiseerd welkomstbericht in Twitter. Gebruik het om vragen te stellen aan je bezoekers. Zo zorg je voor meer engagement van je bezoekers én meer sales.

12. Doe aan gastbloggen

Posts schrijven voor andere relevante blogs zorgt voor meer backlinks (goed voor SEO) en geeft je meteen toegang tot het publiek van die blog.

13. Laat reacties achter

Door zelf actief reacties te plaatsen op andere blogs is de kans groot dat deze iets terug zullen geven. De eigenaars van deze blog zullen ook bij jou reacties achterlaten, én je opent deuren naar het publiek van de betreffende blogs.

giveaway-blogbezoekers

14. Doe een giveaway

Iedereen houdt van giveaways. Iets krijgen is altijd mooi meegenomen. Doordat mensen je giveaway delen creëer je een hoop nieuwe en terugkerende bezoekers.

15. Gebruik Facebook ads

Spendeer 5 tot 15 euro advertentiebudget op Facebook aan het boosten van de posts die je schrijft. Als je dit op de juiste manier target kun je voor eender wat een hele hoop verkeer genereren.

16. Vermeld influencers in social posts

Als je mensen regelmatig tagt in je posts op sociale media zullen ze geneigd zijn om af en toe je posts te delen. Zo word je voorgesteld aan hun bezoekers.

17. Zet vervolgmails op

Door je e-mailmarketing te automatiseren een een goede follow-up uit te werken, kun je continu verkeer naar je website leiden. Daar steek je 1 keer moeite in, om er achteraf heel lang van te profiteren.

18. Bespreek relevante topics

Schrijf over onderwerpen die nieuw, relevant en trending zijn. Zo houd je je volgers op de hoogte van alle nieuwtjes, en creëer je een betrouwbare indruk. Mooie win: ook zoekmachines worden hier blij van.

19. Schrijf aansprekende koppen

De kop van je tekst is ongelofelijk belangrijk. Schrijf korte en krachtige titels, die onmiddellijk de aandacht trekken en aansporen om te delen.

seo-blogbezoekers

20. Doe aan SEO

Zorg ervoor dat je altijd rekening houdt met zoekmachines. Doe dus aan zoekmachineoptimalisatie om bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen. Gebruik metadata voor je pagina’s en posts, en doe eventueel een SEO test om je blog te optimaliseren.

21. Start een podcast

Podcasts spreken een heel nieuw publiek aan en creëren een nieuw platform om waardevolle content te leveren aan je volgers. Meer content, in meer verschillende vormen zorgt voor meer verkeer.

22. Gebruik Clicktotweet

Clicktotweet is een makkelijke en goedkope manier om je content op Twitter te promoten, delen en op te volgen. Het zorgt er ook voor dat meer mensen je content delen.

23. Hou je posts kort

Post je op Twitter? Gebruik minder dan 100 karakters. Op Facebook nog minder met 40 karakters. Op Google+ gebruik je maximum 60 karakters, en een blogposts heeft best ongeveer 1600 woorden.

24. Volg andere mensen

Door zelf meer mensen en blogs te volgen krijg je automatisch meer verkeer. Het geeft anderen een reden om jouw content ook te bekijken. Zeker als je zelf relevante blogs volgt.

25. Interview influencers

Neem af en toe eens de tijd om een influencer uit je sector te interviewen en er een artikel over te schrijven. Zo zorg je voor een win-win situatie: de influencer krijgt meer PR en erkenning, en jij blootstelling aan hun publiek.

Heb je te weinig tijd om actief meer blogbezoekers aan te trekken? Of laat je het liever over aan een echte expert? Wij maken er graag tijd voor vrij. Plan een gesprek met een van onze marketeers en ontdek hoe Digiti jou kan laten groeien.

Maak deel uit van het gesprek:

*