Dankzij deze Growth-Hacking tips kan jij je digitale strategie boosten

Als moderne ondernemer wil je je bedrijf constant laten groeien. Je probeert je product of dienst beter in de markt te zetten, en je wil via zowel on- als offline kanalen meer verkopen. Als je actief zoekt naar nieuwe manieren om je bedrijf te promoten, heb je zeker en vast al gehoord van Growth Hacking. Maar wat houdt die hacking nu eigenlijk in? Hoe kan het jou resultaten opleveren? En hoe begin jij ermee?

Wat houdt Growth Hacking in?

Het kan lijken alsof Growth Hackers plots als paddestoelen uit de grond rijzen, maar niets is minder waar. De term werd al voor het eerst gebruikt in 2011, en is sindsdien niet meer weg te denken uit de moderne marketingwereld. Het principe van deze “nieuwe” marketing is iets wat iedere ondernemer graag hoort: met zo weinig mogelijk budget zoveel mogelijk omzet draaien.

Een growth hacker verzamelt data, gaat op zoek naar nieuwe tools en probeert zijn creatieve grenzen steeds opnieuw te verleggen. Omdat hij constant zoekt naar nieuwe opportuniteiten en creatieve oplossingen, zorgt hij dus vaak voor een frisse wind binnen een onderneming.

growth hacking

5 tips voor de beginnende Growth Hacker

Als je denkt dat deze nieuwe aanpak onmiddellijk resultaat zal opleveren, dan geef je best nu al op. Zoals eerder gezegd is Growth Hacking een verhaal van experimenteren en optimaliseren. Het kan dus best even duren vooraleer je de juiste groeimethode gevonden hebt. Maar met deze tips wordt Growth Hacking een pak gemakkelijker én aangenamer.

  1. Luister naar je data. Ga op zoek naar het verhaal achter de cijfers, ontdek wat de drijfveren van jouw publiek zijn, hoe je hen kan motiveren, … en speel hier constant actief op in.
  2. Trek alles in vraag. Er bestaat namelijk niet zoiets als “de juiste oplossing”.. Ieder doelpubliek en iedere onderneming is anders. Begin te experimenteren en ga op zoek naar de oplossing die voor jou werkt.
  3. Als je een digitaal plan opmaakt, werk dan stap per stap. Het heeft namelijk geen nut om veel mensen aan te trekken als je website nog niet optimaal is. Je zou toch ook geen reclame maken voor een winkel waarvan de kassa nog niet werkt?
  4. Wacht niet tot je product af is. Lanceer bijvoorbeeld een MVP en zorg ervoor dat mensen zich inschrijven voor je nieuwsbrief. Op die manier leg je de basis voor je marketing én kan je ontdekken wat mensen van je idee vinden.
  5. Bekijk het volledige plaatje. Pak niet alleen je website of digitale strategie aan. Neem je hele bedrijf, product en werkwijze kritisch onder de loep.
raket

Zit er een Growth Hacker in jou?

Onlangs gaf ik voor heel wat mensen een webinar over Growth Hacking. Ik dompelde de luisteraars onder in  alle geheimen van Growth Hacking, gaf hen een unieke blik in onze trukendoos en zette hen op het juiste spoor. 

Zit er een Growth Hacker in jou?

Kom eens praten

Maak deel uit van het gesprek:

*