Expanded text ads zijn er. Wat nu?

Een tijdje geleden kondigde Google aan dat ze stevige veranderingen zouden doorvoeren in de AdWords-resultaten. De nieuwe advertentieposities mochten de spits afbijten, gevolgd door de zogenaamde Expanded text ads. Dit nieuwe type advertentie werd eind juli officieel gelanceerd, maar wat doe je er nu best mee?

Expanded text wat?

Begin juni hadden we het op onze blog over Expanded text ads. Google nam de oude AdWords-advertenties stevig onder handen, en maakte de advertentieruimte een stuk groter. Adverteerders mogen de gouden 25-35-35-regel aan hun laars lappen, en overstappen op de 30-80-80-standaard. Goed nieuws, want daardoor heb jij 50% meer ruimte om je producten en diensten in de spotlights te zetten.

Expanded text ads Expanded text ads

Drie dingen die jij nu meteen moet doen

Sinds eind juli kan iedereen dit nieuwe type advertentie gebruiken, en één ding kunnen we je nu al met zekerheid zeggen: Expanded text ads zijn ‘here to stay’. Tijd dus om je advertenties van onder het stof te halen en eens met de grove borstel door je campagnes te gaan. Maar hoe pak je dit nu best aan?

1. Herbekijk je advertentietitels
Advertentietitels worden het belangrijkste en meest opvallende deel van je nieuwe advertenties. Ga eens kijken hoe je meer uit die titel kunt halen. Verwerk je USP (Unique Selling Proposition) of een call-to-action in je advertentietitel. Door zo’n kleine ingrepen maak je onmiddellijk een stevige eerste indruk bij je doelpubliek.

2. Snoei in je advertentie-extensies
Advertentie-extensies zijn de extra’s die je onder een advertentie kunt tonen, zoals je adres en telefoonnummer, links naar relevante pagina’s, USP’s, … Nu je meer informatie in je advertentie kunt verwerken, heb je misschien niet langer al je extensies nodig. Vermijd dubbele informatie en pas je extensies aan. Op die manier geef je een potentiële bezoeker in een oogopslag meer informatie!

3. Testen, testen en nog eens testen
Ga op zoek naar wat jouw doelpubliek doet klikken en laat converteren. Schrijf voor elke advertentiegroep enkele Expanded text ads en kijk welke woorden het beste werken. Op basis van die eerste resultaten kan je dan nieuwe advertenties schrijven en misschien zelfs nieuwe opportuniteiten ontdekken.

Bonus: Laat je AdWords-account niet links liggen
Een AdWords-account aanmaken en je advertenties daarna gewoon laten lopen is nooit een goed idee. Zorg ervoor dat je je advertenties blijft optimaliseren, ga op zoek naar nieuwe manieren om mensen te bereiken en stuur je zoekwoorden constant bij. Google heeft namelijk al meermaals gezegd dat ze “luie” adverteerders zullen afstraffen en een lagere kwaliteitsscore geven, wat zal resulteren in een hogere kost per klik.

Wil je meer uit je AdWords halen?

Kom gratis brainstormen

1 reactie

  1. Op deze 5 manieren zet jij chatbots beter in | Digiti
    02 december 2016 / 14:01

    […] paar maanden geleden schreef ik een artikel over Messenger Bots. In tussentijd begonnen mensen steeds beter vertrouwd te geraken met bots, ontdekten we alsmaar […]

Maak deel uit van het gesprek:

*