Dankzij deze 3 gratis Google-tools verover jij de zoekmachines

Als full-service digital agency is het niet meer dan logisch dat wij van Google houden. Maar wist je dat de zoekreus ook van ons houdt? Zo zijn we bijvoorbeeld Google Partner, en kan je ons vinden op exclusieve events en opleidingen van “The Big G”. Vorige week trok ik naar hun hoofdkantoor in Londen, om me verder te verdiepen in alle geheimen van SEO.

Hoe werkt het Google-algoritme?

Op de vraag “Welke parameters zijn het belangrijkst voor jullie algoritme?” kreeg ik een lauw antwoord. Het Google-algoritme is (en blijft) jammer genoeg strikt geheim. Toch kreeg ik heel wat bruikbare informatie over nieuwe SEO-technieken en efficiëntere manieren van optimaliseren.

Tegelijkertijd heeft Google snel haar gratis tools & hulpmiddelen voorgesteld. Dankzij deze tools kan jij op een simpele en snelle manier hoger scoren in de zoekmachines. Kortom: deze 3 tools zijn een must-have voor iedereen die beter gevonden wil worden.

1. Google Keyword Planner

Als je een deftige SEO-strategie wil uitwerken, moet je natuurlijk beginnen bij het begin. Een diepgaand onderzoek is namelijk de basis van jouw volledige strategie. Duik in de Google Keyword Planner, en ga op zoek naar (specifieke) zoekwoorden die voor jou en je business van pas komen. Pas wanneer er genoeg mensen zoeken naar jouw keyword, loont het de moeite op je hierop te focussen.

2. Google Search Console

Als er één tool is die je absoluut op je website moet installeren, dan is het wel de Google Search Console. Deze tool, die door de meeste marketeers nog steeds “Webmaster Tools” wordt genoemd, is jouw gids doorheen het wilde SEO-landschap.

Google-search
Dankzij Search Console kan je heel snel nieuwe pagina’s laten indexeren, en tegelijkertijd ook alle issues van je website blootleggen. En wanneer je hun stappenplan even doorloopt, is jouw site klaar om te scoren in de zoekmachines.

3. Google Pagespeed tools

Het is geen geheim dat de snelheid van jouw website een belangrijke factor in het Google-algoritme is. Een trage website is immers slecht voor je bezoekers, en nefast voor je conversiepercentage. Wil je een praktische checklist over de snelheid van je website? Laat Google Pagespeed een rapportje maken, geef dit aan je developers en laat hen de problemen oplossen waar ze kunnen.

En nu?

Je hebt deze 3 Google-tools geïnstalleerd op je website, wil dat zeggen dat jouw website nu volledig SEO-geoptimaliseerd is? Nee. Je zal namelijk nog enkele digitale stappen moeten ondernemen om die eerste positie te veroveren!

Wil jij meer verdienen aan bezoekers via Google?

Download dan nu onze SEO-checklist

2 reacties

  1. 10 redenen waarom inbound marketing de Heilige Graal van marketing is | Digiti
    12 mei 2017 / 14:00

    […] Gerelateerd: 8 Effectieve tools die bezoekers omtoveren tot leads […]

  2. 3 Dingen die je mist wanneer je niet aan inbound marketing doet | Digiti
    12 juni 2017 / 12:50

    […] bundelden reeds 8 effectieve tools die bezoekers omtoveren tot leads. Ontdek ze vandaag en ga meteen aan de slag met […]

Maak deel uit van het gesprek:

*