Bing Ads: Een lachertje of echt de moeite waard?

Als mensen het hebben over SEA, wordt Google AdWords vaak in één adem genoemd. Logisch, want meer dan 90% van alle zoekopdrachten in ons land lopen via Google. Is het dan eigenlijk wel nuttig om op andere zoekmachines te adverteren? Wij vinden alvast van wel!

Bing? Daar zit toch geen kat?

Wanneer we het hebben over adverteren in Bing, zien we heel wat fronsende wenkbrauwen. De zoekmachine van Microsoft staat vooral bekend als één van de tegenhangers van Google, die de strijd tegen ‘s werelds grootste zoekmachine maar niet lijken te winnen.Search Engines BE

Toch merken we dat het marktaandeel van Bing jaar na jaar stijgt. Terwijl het gebruik van Bing in België van 2 naar bijna 4 procent groeide, rekenen ondertussen 8% van de Amerikaanse internetgebruikers op Microsoft’s zoekmachine. Een potentieel publiek dat bij een AdWords-only strategie volledig links blijft liggen.

De voordelen van Bing Ads

Adverteren in Bing brengt tegelijkertijd heel wat belangrijke voordelen en opportuniteiten met zich mee.

  • Wanneer je je maximale bereik via Google hebt gehaald, kan je je campagnes uitbreiden naar Bing Ads. Op die manier bereik je ook mensen die voornamelijk deze zoekmachine gebruiken.
  • De mogelijkheden van Bing zijn nog niet door iedereen ontdekt, wat zorgt voor een lagere concurrentiegraad op deze zoekmachine. Dit resulteert dan weer in een lagere klikkost (CPC) en een hogere doorklikratio (CTR)
  • Wanneer je je kan onderscheiden met beelden of foto’s, is Bing the way to go. Je hebt er de mogelijkheid om je advertenties op te smukken met afbeeldingen die mensen kunnen overtuigen om verder te klikken.
Bing ads Image Extensions

Bing it on!

We zouden je nooit aanraden om volledig van Google AdWords af te stappen, maar vinden wel dat je je advertentiebudgetten op regelmatige basis moet herbekijken. Overweeg zeker een overstap naar Bing Ads wanneer:

  • Je merkt dat je concurrenten de plak zwaaien op AdWords. Klikprijzen worden dan zo hoog dat je er (bijna) geen return-on-investment meer uithaalt.
  • Je in je Analytics (of andere metricstool) merkt dat heel wat verkeer van Bing komt. Als dat verkeer dan ook beter converteert, dan is er geen twijfel meer mogelijk.

Ben jij klaar voor Bing Ads? Importeer je huidige AdWordscampagnes dan simpelweg naar Bing en begin met testen. Wanneer je reeds vertrouwd bent met AdWords, zal je ook met Bing Ads meteen aan de slag kunnen.

Wil je meer verdienen met Bing Ads?

Kom gratis brainstormen

Maak deel uit van het gesprek:

*