Deze advertentie-extensies laten jouw campagne boomen

Je wil opvallen op het internet. Daarvoor bestaan heel wat methodes, maar één van de meest gebruikte is Google AdWords. Natuurlijk zitten er in die digitale vijver ook veel andere vissers. Als je boven je concurrentie wil uitstijgen, heb je krachtige advertenties nodig. En één manier om je advertenties beter op te laten vallen, is door gebruik te maken van advertentie-extensies.

Wat zijn advertentie-extensies?

Advertentie-extensies geven jou de mogelijkheid om meer informatie in je advertentie te steken dan bij de gewone advertenties. Deze extra informatie en advertentieruimte bieden verschillende voordelen. Denk maar aan:

  • de mogelijkheid om meer en relevantere informatie in je advertenties te steken.
  • een verbetering van de gebruikerservaring. Een (potentiële) klant weet immers meteen of het de moeite loont om te klikken.
  • en misschien wel het beste onderdeel: extensies toevoegen kost niets.

5 Advertentie-extensies die je moet proberen

Er zijn verschillende soorten advertentie-extensies. Wij vinden de vijf onderstaande de belangrijkste en de meest effectieve.

1. Sitelink-extensies
Sitelink-extensies geven je de mogelijkheid om links te leggen naar andere bestemmingspagina’s. Dit kan handig zijn als er bijvoorbeeld vaak naar een specifiek product op je website wordt gezocht. Een (potentiële) klant kan dan direct klikken op de sitelink-extensies in plaats van op de algemene link. Het bounce-percentage (het aantal gebruikers die meteen weer van je site wegklikken) neemt hierdoor flink af, omdat de gebruikers direct op de juiste plek terechtkomen.

advertentie-extensies make-a-wish

2. Highlight-extensies
Dankzij highlight-extensies kan je de USP’s van jouw bedrijf duidelijker naar voren brengen. Je kan hier zaken kwijt als ‘gratis bezorging’, ‘snelle levering’ of ‘laagste prijsgarantie’. In tegenstelling tot sitelink-extensies zijn highlight-extensies niet aanklikbaar.

highlight-extensie

3. Call-extensies
Sleutel kwijt? Dan moet er snel een slotenmaker gebeld worden. Opeens ontzettende honger? Dan is het prettig als je onmiddellijk de pizzeria kan bellen. Call-extensies zijn in dat geval echt the way to go. Wanneer iemand naar jou op zoek gaat met een smartphone, verschijnt er naast je advertentie meteen een bel-knop. Met één druk op die knop wordt je potentiële klant meteen met jou doorverbonden.

Adwords-extensie3

4. Locatie-extensies
Heb jij een bedrijfsprofiel in Google? Als je dat volledig hebt ingevuld, kan Google in je zoekadvertenties ook de locatie van je bedrijf weergeven. Deze advertentie-extensie is niet voor iedereen heel interessant, maar voor een fysieke winkel kan deze wel heel goed van pas komen.

locatie-extensie

5. Review-extensies
Gebruik je op jouw website een reviewtool die door Google gelezen kan worden? Dan worden die beoordelingen automatisch weergegeven in je advertenties. Dankzij deze beoordelingen weten bezoekers onmiddellijk of jouw product de moeite loont of niet. Je kan deze extensie niet zelf instellen in AdWords, daar heb je een feedbacktool zoals Feedback Company of TrustPilot voor nodig.

Review-extensie

Zelf aan de slag met advertentie-extensies?

Als je in je AdWords-account naar het tabje “advertenties” gaat, kan je onmiddellijk jouw advertentie-extensies instellen. Je merkt het wel: advertentie-extensies zijn een echte aanrader.

Wil je meer uit je advertenties halen?

Kom gratis brainstormen

1 reactie

  1. Op deze 5 manieren zet jij chatbots beter in | Digiti
    02 december 2016 / 14:01

    […] paar maanden geleden schreef ik een artikel over Messenger Bots. In tussentijd begonnen mensen steeds beter vertrouwd te geraken met bots, ontdekten we alsmaar […]

Maak deel uit van het gesprek:

*