De 7 conversie-killers die je in 2017 niet meer mag gebruiken

De laatste maand van het jaar is weer aangebroken. Kerstbomen worden weer van de zolder gehaald, we bereiden ons (en onze maag) voor op een gezellige periode vol feesten, en we maken heel wat goede voornemens voor het nieuwe jaar. Maar… heb jij al eens nagedacht over enkele goede voornemens voor jouw digitale strategie?

Nog meer conversies in 2017

Als we één digitale trend uit 2016 zullen weerzien in 2017, dan zal het wel conversiegerichte marketing zijn. Steeds meer ondernemers willen iedere euro die ze in hun (online) marketing steken driedubbel terugverdienen. Dat kan enkel en alleen door je website en strategie te optimaliseren voor conversies. Er zijn heel wat verschillende manieren om dat te doen, maar de volgende 7 technieken laat je best achterwege:

  1. Stoppen met meten
    Als je in 2017 niet weet welk kanaal je het meeste opbrengt, dan kan je beter je kachel aansteken met je advertentiebudget. Maak gebruik van UTM-tags, installeer een heatmap, link je AdWords aan je Analytics-account en ga op zoek naar creatieve manieren om resultaat te meten. Enkel dan weet je op welke kanalen je je budgetten kan verhogen, en welke kanalen je beter links laat liggen.
    heatmap
  2. Enkel “Klik hier” gebruiken
    Ik schreef het eerder al op onze blog: durf af te stappen van de ouderwetse “Klik hier”. Ga op zoek naar woorden die jouw doelpubliek triggeren om door te klikken, en maak je call-to-actions zo aantrekkelijk mogelijk!
  3. Je website onaangeroerd laten
    De tijd dat je een website kon lanceren en daarna onaangeroerd mocht laten, ligt al enkele jaren achter ons. Een website moet (ook in 2017) constant in beweging blijven. Het surfgedrag van internetgebruikers blijft evolueren, en mensen laten zich steeds minder vangen aan verouderde conversietips. Zet geregeld nieuwe experimenten op, begin te testen en duik in Google Analytics. Op die manier blijf jij iedereen steeds 2 stappen voor.
  4. Alleen over jezelf (of je producten) praten
    We kunnen uiteraard de toekomst niet voorspellen, maar één ding kunnen we je met zekerheid zeggen: Ook in 2017 houden websitebezoekers niet van ellenlange bedrijfshistorieken, een bedrijf dat zichzelf ophemelt of nutteloze details. Moderne internetgebruikers willen weten welke voordelen zij uit jouw product of dienst kunnen halen.
    schermafbeelding-2016-12-06-om-12-18-54
  5. Je niets aantrekken van snelheid
    Mensen wachten niet graag aan de kassa of in de auto. Verwacht dus ook niet dat ze zullen wachten op jouw website. Sterker zelfs: als je website langer moet laden dan 3 seconden, dan is gemiddeld 58 procent van je bezoekers er al vandoor. En daarmee dus meteen ook 58 procent van jouw potentiële conversies!
  6. Remarketing negeren
    Remarketing -het opnieuw tonen van advertenties- wordt vaak als negatief aanzien. Die schoenen waarmee Zalando nog adverteert, liggen immers al een tijdje in je schoenenkast. En die PS4 Plus van Coolblue? Daar ben je al lang op aan het spelen. Maar, remarketing werkt! Sites zoals Coolblue en Zalando zijn er zelfs groot van geworden. En wees nu heel eerlijk: jij zou toch ook niet trouwen op je eerste date? De kans dat iemand tijdens het allereerste bezoek iets koopt, is ook online erg klein.
    remarketing
  7. Vertrouwen op je buikgevoel (of dat van je marketeer)
    Enkele jaren geleden was conversie-optimalisatie ontzettend simpel. Je marketeer (toen nog “webmaster) wist immers als geen ander wat wel en niet werkte. In 2017 is dat echter helemaal anders. Iedere website heeft een ander doelpubliek, en ieder doelpubliek heeft zijn eigen manier van surfen. Vertrouw dus niet langer op een gevoel of de onderzoeken die je tegenkomt op het internet. De kans is namelijk heel groot dat jouw publiek op een heel andere manier surft.

Wil je meer verdienen in 2017? We helpen je graag!

Kom gratis brainstormen

1 reactie

  1. Het leven zoals het is: een Digitist (deel 2) | Digiti
    17 mei 2017 / 10:00

    […] stage bij Digiti. Ik startte mijn onderzoek naar het leven zoals het is als Digitist. Sinds mijn eerste blogpost heb ik al heel wat geleerd, en is mijn onderzoek al goed gevorderd. Dat Digiti-vel heb ik intussen […]

Maak deel uit van het gesprek:

*