3 uitdagingen voor marketeers in 2016

Hieronder geven we u graag een korte samenvatting van onze presentatie, met enkele foto’s. Onderaan kunt u makkelijk de slideshow downloaden in pdf.

Hebt u feedback? Of een vraag voor ons? Contacteer ons gerust.

Be close, be awesome, be true

Uw klant beweegt zich elke dag in een Las Vegas van marketingboodschappen en communicatiemogelijkheden, offline maar zeker ook online. Daardoor wordt hij niet alleen ongeduldig, hij wordt ook kritisch en veeleisend. De uitdaging om de aandacht en het vertrouwen van de klant te winnen wordt er niet makkelijker op voor de marketeer. Maar nieuwe opportuniteiten staan ook te blinken.

Hoe kunt u in uw digitale marketing het verschil maken tegenover uw concurrenten?

VOKA-Visual-Recording

1. Be close Uw klant geraakt eraan gewend dat hij onmiddellijk vindt of krijgt wat hij nodig heeft. Niet alleen op een performante website of app op zijn smartphone of smartwatch. Hij apprecieert ook steeds meer comfort van slimme technologie in gebruiksvoorwerpen (internet of things) en van gepersonaliseerde real-time interactie dankzij sensors en zenders in een winkel, loket, event, beurs…

Socialemediaplatformen worden voor steeds meer mensen een vanzelfsprekende omgeving om informatie te vinden en aankopen te doen. Maar betekent dat dat u daarom gebruik moet maken van de uitgebreide advertentiemogelijkheden van Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin … ? Mensen lijken steeds meer af te knappen op advertenties. Ze laten zich liever leiden door wat andere mensen zeggen over u, door de boeiende en up-to-date content die u biedt, door uw snelle klantenservice online.

‘Sociaal zijn online’, dat kan ook interactie zijn op uw site of app, zoals in deze Make-a-Wish-app.

Om prospecten en klanten in die marketingjungle niet te verliezen, wenden steeds meer bedrijven zich tot marketingautomatisatie. Achter de schermen van uw sociale media, e-mail, website, advertenties … worden mensen gevolgd doorheen al uw digitale activiteiten. Zo krijgt elk contact een zo gepersonaliseerd mogelijke begeleiding in zijn beslissingsproces om uw klant te worden en te blijven. Maar al die marketingmachines met data en uitgekiende customer journeys… doe het wel slim.

IMG_8573

2. Be awesome Ook met een excellente digitale ervaring voor uw klanten, kunt u de kop boven uw concurrenten uitsteken. Het design en de flow van uw website, app of toestel maakt uw klant een tevreden blijver. En u kunt hem helaas niet meer makkelijk overtuigen of verrassen, zijn lat ligt hoog. Uw content moet met zorg zijn vormgegeven, en visueel mag u alles uit de kast halen.

Daarom maakten we mobiel bankieren voor KBC-klanten makkelijk en aangenaam

IMG_8571

3. Be true Platte clickbait (“8 manieren om geld te besparen. Nummer 5 geloof je nooit!”) geeft misschien wel clicks. Mooi afgelikte en strategisch passende posts, netjes een maand vooraf geprogrammeerd, zijn misschien wel handig voor uw community manager. Testimonials geschreven door uw copywriter zullen wel worden gelezen. Maar dit soort content toont weinig echtheid. En mensen laten die content – in die zee van informatie – vaker links liggen. Geloofwaardige endorsements en brand ambassadors, unieke en écht waardevolle content, daar zijn veel mensen vaak wel nog gevoelig voor.

Hoe we dit zelf proberen te doen? Met onze blog.

Of doe dit allemaal niet. En wees de eerste en de enige met een topidee, zonder concurrent.

Een vraag voor Digiti?

Over deze workshop, of over de dingen die we doen en maken? Of over die hackathon die we u aanbieden?

Derek, Mitch, Christophe, Jenthe, Lore, Sofie
en alle andere Digiti-collega’s staan voor u klaar.

Contacteer ons

Voorbeelden, ideeën en bronnenlijst
vindt u in de presentatie:

Download de slideshow

Maak deel uit van het gesprek:

*