Eenvoudige growth hacks, een wereld van verschil

Growth hacking. Al een aantal jaren buzzword in marketing, en nog steeds een veelbesproken onderwerp in 2017. Nog niet helemaal mee? Een snelle opfrisbeurt: Growth hacking is een manier om je bedrijf snel en sterk te doen groeien met een minimale inspanning en zo weinig mogelijk middelen. Het gaat er dus over je bedrijf op een efficiënte en effectieve manier te laten groeien. Klinkt simpel, maar is niet altijd even makkelijk. Want echte growth hacking is een manier van denken, een strategie.

Het is dus niet makkelijk om een echte growth hacker te worden, en ook niet evident om het zomaar aan te leren. Daarom geven we je graag een flitsende start mee, met deze vijf fantastische hacks die je echt niet mag missen in de laatste maanden van 2017. 

Medium Twitter Hack

Medium is een platform ontwikkeld door een van de medeoprichters van Twitter. Het is een netwerk van denkers die hun werk, verhalen en ideeën willen delen. Op die manier wil Medium mensen samenbrengen om hun kennis en capaciteiten te vergroten. Het platform heeft meer dan 80 miljoen maandelijkse bezoekers en is enorm populair. Geen wonder dus dat marketeers over de hele wereld geïnteresseerd zijn in hoe dit netwerk zo snel is gegroeid.

Medium is dus opgestart door een medeoprichter van Twitter. Dit is meteen ook een van de belangrijkste redenen waarom het je bedrijf kan helpen groeien. Hoe? Door je Twitter account met Medium te linken, zal Medium automatisch al je Twitter volgers met een Medium account dwingen om jou te volgen. Zelfs als je de verbinding met je Twitteraccount stopzet blijven de bestaande volgers hangen. Je hoort het al. Door dit proces een paar keer te herhalen, met verschillende Twitter accounts, heb je in no-time een hele hoop extra volgers. Het proberen waard!

Growth Hacks Medium Logo

Facebook Pixel Hack

Facebook Pixel is in principe niets meer dan een kort stukje code dat je in staat stelt om custom audiences op te zetten voor je advertentiecampagnes. Door dit stukje code op je website te plaatsen, herkent en verdeeld het je bezoekers in groepen, zodat je ze makkelijker kan targeten.

Als dit werkt voor je eigen website, moet het dus ook werken voor andere websites. Zolang dat stukje code er natuurlijk wordt op geplaatst. Met Facebook Pixel kun je op die manier specifieke doelgroepen vinden, groeperen en aanspreken, weg van je eigen website.

Hoe begin je eraan? Je start met het zoeken van blogs en websites die vaak bezocht worden door doelgroepen waarnaar jij op zoek bent. Zet een samenwerking op waarbij ze ermee akkoord gaan om je Facebook Pixel op hun website te plaatsen. Zo kan jij profiteren van de voordelen die dat met zich meebrengt. Natuurlijk geef je daarvoor best wel iets in de plaats, zoals een vergoeding. Achteraf kan je de verzamelde gegevens gebruiken in je advertentie campagnes.

Een extra sneaky hack: Je kan de Facebook Pixel ook verbergen in een stukje JavaScript en profiteren van de voordelen zonder dat iemand er weet van heeft. Er zijn bijvoorbeeld heel wat bedrijven en tools die een bepaalde waarde aanbieden (vaak in de vorm van data of content) als je hun badge op je website plaatst. Die badge komt in de vorm van, je raadt het nooit, een stukje JavaScript code. Sneaky, maar heel effectief.

Growth Hacks Facebook Pixel

Snip.ly Hack

Sniply is een tool waarmee je je eigen call-to-action bericht op eender welke website pagina kan laten plaatsen. Het gebruikt de voordelen van content curation om targeted verkeer terug te sturen naar jouw website.

Hoe werkt het? Je gebruikt de content van een bepaalde webpagina die je kan gebruiken, voegt jouw boodschap toe in Sniply en plakt de link van de content erbij. Nu krijg je een nieuwe link van Sniply die jij kan gebruiken om te versturen naar jouw doelpubliek. Alle mensen die vanaf nu jouw link gebruiken om naar die content te surfen, krijgt jouw aangepaste boodschap te zien die je eerder opgaf. Zo kun je bijvoorbeeld onderaan een webpagina een button laten verschijnen die doorverwijst naar jouw website. Handig toch? In het begin een beetje moeilijk in gebruik, maar eens je ermee weg bent kun je eindeloos profiteren van de voordelen.

Growth Hacks Snip.ly Logo

Click-though-rate Title Hack

We weten allemaal hoe belangrijk titels (headings) zijn om goed te scoren in Google. Soms is je titel zelfs cruciaal. Zelfs als je een perfect zoekwoorden onderzoek hebt gedaan, en een uitgedachte creatieve titel hebt verzonnen, dan nog is het mogelijk dat je prospects zich niet aangetrokken voelen. Hoe zorg je er dan voor dat je met zekerheid kan zeggen dat de gekozen titel aantrekkelijk genoeg is voor je lezers?

Dat doe je met Google AdWords. Hoe dan precies? Wel, door een AdWords campagne te laten runnen, gewoon als een test. Gebruik een bepaald budget voor een beperkte tijd om een paar titels tegen elkaar te testen. Na een korte tijd merk je al snel welke advertentie, en dus welke titel, de beste CTR heeft. Klus geklaard!

Growth Hacks Google AdWords logo

Youtube Subscribers Hack

Youtube is al verschillende jaren een sterk kanaal om nieuwe klanten aan te trekken. Maar om er het  maximum uit te kunnen halen zijn abonnees natuurlijk wel heel belangrijk. Hoewel het niet zo makkelijk is om ze te verkrijgen helpt het zeker als je deze hack kent.

Je weet natuurlijk al dat je je Youtube kanaal overal moet promoten om het bekend te maken bij het grote publiek. Maar wist je dat je veel meer abonnees kan verkrijgen door een simpel stukje code (?sub_confirmation=1) toe te voegen aan de url wanneer je deze deelt? Deze parameter zorgt ervoor dat er een pop-up verschijnt op je Youtube-kanaal waarmee bezoekers worden aangespoord om zich te abonneren op je kanaal. Dit zou gemiddeld tot 400% meer abonnees kunnen zorgen. Een mooie winst!

Growth hacks Youtube Subscribe Button

Heb je de smaak te pakken gekregen? Zin in in nog meer hacks?

Contacteer ons snel!


 

Maak deel uit van het gesprek:

*