7 redenen om al je digitale zaken te laten beheren door één agency

Een zaak runnen houdt vandaag de dag véél meer in dan de core business van je bedrijf. Je wilt dat klanten je bedrijf vinden en nog liefst via een aantrekkelijke, converterende website. Hoe je klanten op je website komen? Daar is een online marketingstrategie voor nodig. Je kunt best aanwezig zijn op LinkedIn, op Facebook en Instagram, maar ook op Google moet je vindbaar zijn. En liefst nog bovenaan staan ook. Je ziet, de taken lopen heel snel op en wil je het goed doen, kruipt er veel tijd in.

1.Tijd gaat snel, gebruik haar wel

Tijd is kostbaar, dat is dan ook de eerste reden waar een digital agency een voordeel biedt. Als ondernemer wil je de marketing misschien alleen opnemen, met als resultaat dat je online advertenties en keywords al 2 jaar onaangepast verder lopen. Of die website denk je wel zelf in elkaar te zetten, maar je SEO laat te wensen over.

Als specialisten in een digital agency zijn we dag in dag uit bezig met ons vakgebied. Daarom vervullen wij alle taken waarschijnlijk in de helft van de tijd die jij nodig hebt, en meer! Waar klanten het al eens laten afweten, schieten wij ter hulp met onze expertise, sleutelen wij aan bestaande campagnes of herinneren wij onze klant aan bepaalde zaken om hun onderneming naar een hoger niveau te tillen.

SEO CHECKLIST

2. Kostenbesparing

Kiezen voor een digital agency, is kiezen voor een heel team digital experts. Waar een freelancer gespecialiseerd is in één deelaspect, geeft een digital agency je toegang tot een waaier van kennis. Een digital agency huisvest digital marketeers, designers, developers en strategen. Alles eigenlijk om jouw merkidentiteit digitaal tot leven te brengen. Je betaalt voor een totaalpakket, in plaats van je kosten te versnipperen over verschillende partijen. Je kunt je misschien wel inbeelden wat het je zou kosten om een dergelijk team inhouse in te zetten.

Daarbovenop betaalt een goede online strategie zichzelf terug. Door het continu bijstellen van de online campagnes, het itereren van de website en het optimaliseren van het UX design voor meer ROI, gaan de conversies gaandeweg omhoog. De alomvattende kennis van elk kanaal zorgt ervoor dat we op de beste paarden wedden, die voor jou het meeste opleveren.

3. Ervaring is de beste leermeester

Werk je in een agency, dan kom je continu in aanraking met de nieuwste technologieën, of het nu mobiele apps, sociale netwerken of online tools zijn. Wie had gedacht dat Snapchat in 2015 zo groot zou worden? En wie had gedacht dat Snapchat in 2018 al dood zou zijn… Als online experts volgen wij het tech nieuws op de voet, scholen we ons voortdurend bij en leren we dagelijks van elkaar. Deze kennis en ervaring delen we maar al te graag met onze klanten. Ben jij steeds op de hoogte van de nieuwste trends of ontwikkelingen? Zoniet, dan is een digital agency het overwegen waard.

7 redenen om al je digitale zaken te laten beheren door één agency 2

4. Certified partner (in crime)

Iedereen kan adverteren op Google en resultaten bekijken in Analytics. Maar niet iedereen kan zich “certified partner” noemen van Google. Klinkt fancy, niet? Helaas deelt Google die niet uit aan de eerste de beste. Alleen adverteerders die hun beoogde resultaten behalen, krijgen dit label. Het is hét kwaliteitslabel van Google, en geeft een extra boost aan je online marketingcampagnes. Ook bij Hubspot, inbound marketing-, sales- en service software, kan je dergelijke certificaten behalen. . Bij Digiti zijn we trots ons een Google- en Hubspot partner te mogen noemen. Een bewijs dat we perfect weten hoe je Google Ads moet optimaliseren zodat jouw advertentie getoond wordt in relevante zoekopdrachten.

5. Krijg waar voor je geld

Als digital agency is het onze taak om de ROI van onze klanten naar ongekende hoogtes te brengen aan de hand van een doelgerichte online strategie. Een online aanpak die volledig is afgestemd op de noden van jouw doelgroep kost minder en brengt meer op. Dankzij onze uitgebreide inhouse kennis, kunnen we snel inspelen op onverwachte situaties om zo steeds de vooropgestelde doelen na te streven. Een voordeel dat je bijvoorbeeld niet hebt bij een freelancer of inhouse marketeer, aangezien zij een groot deel van de kennis missen om zaken tijdig en zelfstandig op te lossen.

6. Creatief denken

Werknemers in een agency denken niet “in the box”. Een digital agency stimuleert creativiteit en anders denken. Door de grote diversiteit in specialisatie, maar ook in werkervaring en levensstijl, doe je beroep op de verschillende points of views van een divers team. Brainstorms en simpelweg gedachten wisselen met elkaar is dagelijkse kost, wat een meerwaarde biedt voor de kwaliteit van het opgeleverd werk én dus ook de resultaten.

7 redenen om al je digitale zaken te laten beheren door één agency 1

7. Een ander perspectief

Als bedrijf verval je gemakkelijk in een routine. Het gevaar: vastroesten in verouderde gewoontes. “We hebben het altijd zo gedaan” is een vaak voorkomende uitspraak bij onze klanten. Niet ongewoon dat een werknemer die jarenlang voor hetzelfde bedrijf werkt, het lastig heeft om met vernieuwende ideeën te komen. Een digital agency kan een frisse, vernieuwende blik op je online strategie werpen, die je bedrijf tot het hogere niveau tilt.

Digital agency versus in-house marketing team

Sommige bedrijven kiezen voor een in-house marketeer om die taken over te nemen, andere zweren bij freelancers of parttime hulp. Nog anderen geven de voorkeur aan het digital agency, die buiten marketing ook webdevelopment, social media, SEO, UX design, branding en meer doet.

Maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Een agency ligt ook perfect in het verlengde van je in-house team, waar zij slechts verantwoordelijk zijn voor een deel van alle marketing activiteiten.

Anyway, in zee gaan met een digital agency levert zeker goede resultaten, maar is niet voor elke onderneming weggelegd. Wij overlopen graag met jou of jouw bedrijf in aanmerking komt.

 

Zoek je een partner voor jouw digitale uitdagingen?

Kijk of jouw bedrijf in aanmerking komt