Een knapperige actie: Digiti bakt koekjes voor ’t goede doel

Ken je die mop van twee rendieren op het dak? Nee? Wij wel. Twee jaar geleden kwam project manager Christophe met het absurde idee om een schijt-je-rijk te organiseren met een rendier. Even goed lachen, en dan klaar voor actie: onze Jingle Smells campagne was geboren. 

Toegegeven: rendieren op je dak krijgen bleek niet zo’n makkelijke klus. Toch creëerden we een succesvol verhaal. Ons mopje leverde maar liefst 3253 euro op voor Stop Darmkanker vzw. De opkuis achteraf was niet zo’n lachertje.

Digiti Jingle Smells

Een tijdje daarvoor zetten we ons in voor Make-A-Wish. Ook daarvoor gingen we mijlenver. Of toch tot in de Ardennen. We zonderden ons een week lang af, zonder internet, zonder allerlei digitale snufjes. Het resultaat? Een nieuwe manier van digitaal doneren. We creëerden een applicatie die mensen en producten met elkaar verbindt. En of dit succesvol was: we vervulden in een mum van tijd heel wat kinderwensen, én wonnen zelfs een aantal prijzen.

En dit jaar? “Dit jaar doen we het wat kalmer aan, oké?” Al was dat makkelijker gezegd dan gedaan. Als je Digiti een beetje kent weet je dat we altijd een stapje verder gaan. Zo vormden we een simpel idee toch nog om naar een verhaal. En ‘t is er eentje waar je warm van wordt. Beloofd!

crunchy christmas

It’s getting hot in here

Ook dit jaar staken we onze handen uit de mouwen voor ‘t goede doel. We organiseerden een onvergetelijke kerstactie in’t teken van de Warmste Week tijdens StuBru’s Music For LIfe. En of we het warm hebben gemaakt! Wij bakten namelijk een enorme hoeveelheid koekjes. Dat betekent: koekjesdeeg maken, kneden, rollen, versieren, en bakken. En dat allemaal in een lokale bakkerij die zijn werkplek maar al te graag vrijmaakt voor ‘t goede doel.

Daar bleef het niet bij. Ahja, want Digiti is niet voor niets een digital agency. We bakten koekjes, en vertelden meteen een verhaal, dat online z’n eigen leven is gaan leiden. Bij elk koekje kreeg je namelijk een heerlijk complimentje cadeau. Voor jezelf, of om weg te geven. Zo vierde iedereen dit jaar een extra Crunchy Christmas. Of je nu een pot koekjes bestelde, of een complimentje kreeg via onze facebookpagina.

Dat verhaal kreeg vorm vanuit alle hoeken van ‘t bedrijf. De designers creëerden de mooiste look & feel, de developers ontwikkelden een functionele webshop, en de marketeers verspreidden het, met een uitgedacht marketingtraject. En natuurlijk werd ook dit project probleemloos begeleid door onze project managers van dienst. Allemaal om die lekkere pot koekjes makkelijk tot bij jou te krijgen!

Complimentjes voor VZW De Dorpel

Een uit de hand gelopen kerstidee, zeg je? Maar nee! We deden dit allemaal met één doel: ons steentje bijdragen aan de maatschappij. De opbrengst van onze Crunchy Christmas Kerstactie gaat dan ook integraal naar een goed doel.

Wij kozen voor VZW De Dorpel in Herentals. Een lokaal en laagdrempelig ontmoetingshuis voor mensen in armoede. Dit ontmoetingshuis creëert groeikansen voor de mensen die ‘t nodig hebben, met een gevarieerd aanbod aan activiteiten en diensten. Met ons verhaal creëerden we zo een extra warme Kerst voor de lokale gemeenschap, vol koekjes en complimentjes.

VZW De Dorpel Herentals Crunchy Christmas

De resultaten? Hot hot hot!

We bakten maar liefst 2200 koekjes van 30 kg overheerlijk koekjesdeeg. Van de klassieke kerstkoekjes tot koekjes met chocolade en een versie met havermout en besjes. Daarvoor hebben we maar liefst 16 uur gebakt en gepakt met het hele team. In totaal verkochten we 78 potten met koekjes, en gaven we maar liefst 936 complimentjes. Dat betekent dat we wel 1560 euro aan VZW De Dorpel kunnen schenken. 

Hoe een klein koekje zorgt voor een grote impact

We maakten het lekker warm

Amai. Wie wist at koekjes bakken zo intensief kon zijn? Wij trainden onze spierballen bij het kneden en het rollen van kilo’s deeg. Over die warme oven nog niet gesproken. Ook al lag er buiten een pak sneeuw: wij kregen het warm! Ook omdat we als team eens iets anders deden dan ons dagelijks werk. Omdat we ons samen inzetten voor een doel. We hebben er hard voor gewerkt. Door de week en zelfs tijdens ’t weekend.

Bovendien deden we dit jaar ook iets voor ons klanten. We gaven elke klant een pot koekjes cadeau. Met een fijne boodschap erbij, natuurlijk. Op naar een warme toekomst!

We werden nóg flexibeler

Naast onze drukke dagelijkse planning maakten onze Digitisten nog een extra plekje vrij in hun agenda voor deze knapperige actie. En geloof ons: dat vraagt flexibiliteit. Véél flexibiliteit. Ahja, want zo puzzelen in je planning is niet niks. Zeker niet wanneer je zelf ook nog kerstcadeaus moet kopen of etentjes moet plannen. Iedereen schakelde een versnelling hoger. Dat toont hoe flexibel we écht zijn bij Digiti. Waarom dat zo leuk is? Nog meer drive, nog meer goesting!

We leerden belangrijke lessen

Met onze rendieren waren we een ervaring rijker, maar ook door koekjes te bakken leer je een paar belangrijke lessen.  Zo ontdekten we dat zelfs het kleinste idee veel tijd nodig heeft. Een pot koekjes verandert dan ook al snel in een webshop, een marketingcampagne en een speeltuin voor designers. Maar goed dat we daar de nodige marchandise voor hebben!

We leerden ook dat mensen heel graag koekjes eten. Onze potten waren in een mum van tijd uitverkocht, en ook onze klanten waren stuk voor stuk tevreden met onze gift. De geur van versgebakken koekjes in ons kantoor zorgde nét niet voor een stock probleem. A cookie a day …

En misschien wel de allerbelangrijkste les? Buffers zijn een must. Die regel geldt natuurlijk altijd, maar des te meer voor een eigen project. Onze Crunchy Christmas lag ons nauw aan het hart, waardoor we nét iets meer marge nodig hadden als normaal. Van project manager tot designer, tot de rest van het team, tot bij Derek en terug naar de project manager. Van recepten en smaaktesten, zelfs tot de verpakking! Niets ontsnapte aan het kritische oog van onze Digitisten. En maar goed ook, want zo creëerden wij opnieuw een succesverhaal.

 

Daarom sturen we nu ook een complimentje jullie kant uit. Aan iedereen die een pot koekjes heeft gekocht. Bedankt!