8 Effectieve tools die bezoekers omtoveren tot leads

Een tijdje geleden dompelden we je al onder in de wondere wereld van conversies. Ik gaf je meer informatie over de heilige graal van de moderne marketeer, en leerde je hoe je de perfecte conversie kan bepalen. Natuurlijk stopt het conversieverhaal daar niet. Want hoe zorg je er eigenlijk voor dat bezoekers klikken, inschrijven of kopen?

[Update – We hebben dit blogbericht vernieuwd met 3 extra tools.]

Ga op zoek naar de juiste hulpmiddelen

Als er één ding zeker is in de wereld van conversies, dan is het wel dat er géén zekerheden zijn. Als je vandaag iets implementeert, kan het zijn dat je dit volgende maand alweer uit je strategie mag gooien. Conversie-optimalisatie draait rond testen, tools combineren en data interpreteren. Toch kunnen de onderstaande tools je al een heel eind op weg zetten.

Je hebt hoogstwaarschijnlijk Google Analytics op je website geïnstalleerd. Daar krijg je heel wat meer informatie over je bezoekers, hun interesses en hun surfgedrag. Maar wist je dat je veel verder kon gaan, en dat sommige tools nog relevantere data geven over je bezoekers?

1. Meet de kliks, scrolls en navigatie van je gebruikers.

Hotjar laat je zien hoe bezoekers zich gedragen op jouw website. Deze onmisbare tool  maakt heatmaps, conversiefunnels en opnames van bezoekerssessies. Zo zie jij hoe jouw bezoekers je site gebruiken, waar ze klikken, wat hen afschrikt, … Deze inzichten kan je onmiddellijk vertalen naar actiepunten die bezoekers laten converteren!

Meer leads met heatmap tools

2. A/B-testen op hoog niveau

Misschien heb je al wel gehoord van “A/B-testing”. Google Analytics kan je hiermee al op weg helpen, maar wanneer je echt grote tests wil doen, is Optimizely onmisbaar. Deze tool geeft je de mogelijkheid om je website snel aan te passen, de impact te testen en het resultaat in een mum van tijd te implementeren.

ab

3. Gebruik meer gerichte pop-ups

Over het algemeen worden pop-ups als een vergif gezien. Toch merken we dat pop-ups heel vaak de conversieratio’s van websites de hoogte injagen. Natuurlijk moet je wel zorgen voor relevante pop-ups, die een meerwaarde bieden aan je bezoeker.

Dankzij MailMunch maak jij pop-ups die bezoekers verleiden om hun e-mailadres achter te laten. Jij kan kiezen op welke pagina’s jouw pop-ups getoond worden, wat voor pop-up je bezoeker te zien krijgt én wanneer hij die te zien krijgt.

Meer leads met pop-ups

4. Vraag feedback aan je gebruikers

Je website wordt bezocht door echte mensen, en die mensen kunnen uiteindelijk jouw klanten worden. Het is dus geen slecht idee om je website na te laten kijken door echte mensen. De 5-second test van UsabilityHub stuurt je design of wireframes naar een (gericht) publiek. Zij kunnen je website snel beoordelen en feedback geven op basis van je vraag!

Meer leads met feedback

5. Een survey om feedback te krijgen

Staat je website toch al live? Vraag dan gewoon de feedback van je bezoekers. Hotjar geeft je de mogelijkheid om snelle vragen te stellen aan je bezoekers. Wil je meer weten en gerichtere vragen stellen? Dan kan een tool zoals SurveyMonkey je helpen!

6. Facebook-marketing 2.0

Wil je meten wat het effect is van jouw Facebook-marketing? Wil je daarbij ook de ROI kunnen zien zodat je volgende keer wat extra budget krijgt? Dan is het installeren van de Facebook pixel een must!

Meer leads met facebook pixel

Ontdek hoe je eenvoudig de Facebook pixel kan implementeren in jouw website.

7. Neem je gebruikers op

Geen zin om te betalen voor Hotjar? Dan is er ook een gratis oplossing om opnames te maken van je gebruikers op je website. Smartlook zorgt ervoor dat je met een klein stukje code meteen letterlijk kan zien wat je gebruikers op je site doen. Zo zie je onmiddellijk waar bezoekers vast zitten, zodat je deze plaatsen kan optimaliseren.

Meer leads met recordings

8. Landingspagina’s maken in een handomdraai

Landingspagina’s zorgen ervoor dat jouw bezoeker op een pagina komt die maar 1 doel heeft: bezoekers omtoveren tot leads. Met Landingi maak je zonder moeite prachtige, responsieve landingspagina’s die meteen zoekmachine-vriendelijk zijn. Klaar om je leads door te geven aan sales?

Wil je meer uit je digitale strategie halen?

Vul dan onderstaande formulier in.


Maak deel uit van het gesprek:

*