5 Digitale marketingtrends die je in 2017 zeker moet proberen!

Nog enkele keren slapen, en het jaar 2016 is officieel verleden tijd. Iedereen bereidt zich voor op een spetterende jaarwisseling, familiefeestjes, cadeaus en nieuwjaarswensen. Maar… wat gebeurt er na de feestperiode? Wanneer we 2017 officieel hebben ingezet, wordt het tijd om een blik te werpen op het nieuwe digitale marketingjaar. En dat heeft heel wat voor ons in petto!

De trends van 2016 2.0

Wanneer we kijken naar de opkomende trends van 2017, merken we heel wat gelijkenissen met die van 2016. Wat we dit jaar nog aanschouwden als nieuwe technologie, zal in 2017 naar een volgend niveau worden gebracht. Hoog tijd dus om te kijken naar alle mogelijkheden en nieuwe opportuniteiten voor moderne marketeers!

1. Online video wordt volwassen

De laatste 3 jaar stond videomarketing altijd bovenaan in de trendlijsten, en ook in 2017 is dat niet anders. Het afgelopen jaar ondersteunde Facebook de groei van 360- en livevideo, bleef Snapchat groeien, bracht Instagram haar Stories uit, … Dankzij al deze aanpassingen en evoluties mogen we video eindelijk een volwaardige marketingtool noemen.

Daarbovenop wordt het ook steeds makkelijker om met een laag budget over te stappen op videomarketing. Begin dus te testen met Facebook Live of maak een Instagram Story van jouw verhaal. Enkel zo kan je testen of videomarketing iets voor jou is.

 

2. Mobile-first marketing

Nu heel wat webdesigners de overstap naar mobile-first design gemaakt hebben, wordt het tijd dat ook marketeers hierop inspelen. Bij een fantastische mobiele website hoort immers ook een fantastische mobiele marketingstrategie. Stap in 2017 af van desktop-only marketing, en creëer een strategie die zich ook focust op je mobiele gebruikers. Denk na over mobiele advertenties, zorg dat je content ook mobiel goed leesbaar en relevant is, …

 

3. VR & AR in een post-Pokémon tijdperk

Als er één app het verschil maakte in 2016, dan was het wel Pokémon Go. Terwijl heel wat experts Augmented Reality (AR) voor dood verklaarden, lanceerde Niantic haar AR-paradepaardje. Dorpen werden overspoeld door grote en kleine Pokémonjagers, die op zoek gingen naar de digitale versie van hun tekenfilmfiguren. Pokémon Go zorgde ervoor dat AR eindelijk ingeburgerd geraakte, en dat mensen de nieuwe technologie omarmden.

Tegelijkertijd was 2016 ook het jaar waarin Virtual Reality (VR) begon te boomen. De VR-bril begint steeds beter ingeburgerd te geraken, en heel wat gezinnen schaffen een VR-set aan. Hoog tijd dus dat jij de technologie in je marketingstrategie herbekijkt.

 

4. Het einde van nutteloze chatbots

Chatbots worden ook wel de “snelst groeiende technologie van 2016” genoemd. Persoonlijke conversaties en voorgeprogrammeerde gesprekken zullen ook in 2017 verder blijven groeien. Terwijl we dit jaar vooral leuke, speelse chatbots ontdekten, zullen chatbots in 2017 veel meer en beter inspelen op de noden van (potentiële) klanten.

trend-2017

Benieuwd hoe je chatbots beter kan inzetten? Dan helpen we je graag met dit artikel.

 

5. De toekomst van ROI & growth hacking

2016 was een zwaar jaar voor marketeers die zich enkel focussen op branding. Heel wat ondernemers wilden waar voor hun geld, en begonnen zich te verdiepen in de ROI van hun online marketing. Daardoor begon de populariteit van growth hacking te groeien, en we zijn ervan overtuigd dat die populariteit in 2017 niet zal dalen. (Daarom zijn we nog op zoek naar een extra growth hacker!)

2017 wordt namelijk het jaar dat je met een zo laag mogelijk budget zoveel mogelijk (digitale) doelen zal behalen!

Ben jij de digitale trendsetter van 2017?

Chatbots, AR, mobile-focused marketing, … het afgelopen jaar experimenteerden we heel hard met de trends en tendenzen van 2017. Ben je benieuwd hoe jij een echte trendsetter wordt in het nieuwe jaar? Neem dan onmiddellijk contact op met één van onze marketeers!

De trends van 2017 gebruiken om je onderneming te laten groeien?

Begin onmiddellijk met groeien

Maak deel uit van het gesprek:

*