Hoe Walleo social dashboards naar een hoger niveau zal brengen

Al verschillende jaren kunnen klanten op ons rekenen voor het opzet en onderhoud van hun social dashboards. De Social Surface is er zo één, maar we creëerden nog heel wat andere dashboards met elk hun eigen informatie, doel en lay-out. Een tijdje geleden stelden we onze eigen werkwijze in vraag en gingen we op zoek naar een nieuwe manier van social dashboarding. Eén die sneller, goedkoper en vooral beter was.

Het resultaat van een hackathon

Bij Digiti houden we ervan om onszelf constant uit te dagen en te verbeteren. De interne hackathons die we organiseren staan dus altijd in het teken van een uitdaging of opportuniteit. We stellen een idee voor en proberen op een zo kort mogelijk termijn (meestal 48 uur) een minimal viable product (MVP) in elkaar te steken. En tijdens zo’n interne hackathon werd Walleo geboren!

Walleo Hackathon

Walleo, de mooiste social dashboards

Iedereen die ooit al een social dashboard in elkaar stak, kent het wel. De meeste dashboards zien er niet uit, tenzij je je blauw betaalt. Het is voor de meeste mensen dan ook een onmogelijke opdracht om een eigen social dashboard te maken dat én mooi is én op elk scherm overzichtelijk blijft.

Walleo-full-lanes-multicolor

Daarom creëerden we voor Walleo enkele basistemplates die je tot in de puntjes kan aanpassen. Zo heb je de mogelijkheid om binnen enkele minuten een mooi standaarddashboard te hebben, of kunnen we op een paar uur een persoonlijk dashboard uit de grond stampen. Vergelijk het met een auto: je kan perfect met een standaardmodel rijden, maar enkele opties maken jouw ervaring nét iets persoonlijker en aangenamer.

Duidelijkheid staat centraal

Doorheen de jaren leerden we dat een social dashboard geen toeters en bellen moet bevatten. Een dashboard moet in de eerste plaats simpel en functioneel zijn. Daarom gingen we op zoek naar een mooie oplossing waar alle data logisch gestructureerd wordt. Zo kan een scherm met Walleo heel wat voordelen bieden:

  • Je customer service krijgt onmiddellijk een melding van de laatste nieuwe tweets
  • Tijdens een event heb je constant een overzicht van de mooiste foto’s
  • Wanneer je aankomt op een conferentie zie je in één blik alle aanwezigen
  • Mensen die jouw bedrijf bezoeken ontdekken op groot scherm wat brand lovers zeggen en denken
  • Je kan jezelf en je collega’s laten inspireren door tweets van inspirationals uit te lichten.

Social dashboarding in de toekomst

Wanneer we Walleo binnenkort op de markt brengen, kan jij als gebruiker jouw eigen dashboard in elkaar steken. Zo krijgen jij en je collega’s, vrienden of werkgever onmiddellijk een overzicht van alle activiteiten op Twitter, Instagram, Swarm, Dribbble, …

Tomorrowland - Social wall

Tegelijkertijd werken we aan een oplossing om jouw sociale marketing te verbeteren met behulp van data. Zo zal je niet alleen een duik kunnen nemen in je hashtags, maar wordt het ook mogelijk om je sociale voetafdruk te checken. Daarbovenop kan je in een mum van tijd de ROI en opportuniteiten van social media marketing blootleggen aan de hand van de juiste insights.

Jouw eigen Walleo?

Op dit ogenblik is Walleo nog in testfase bij een beperkt aantal bedrijven en events. Zo testen we op eventuele bugs en verzamelen we de eerste feedback van gebruikers. Bij de lancering zal Walleo ons rijtje van SaaS-producten vervoegen. De dashboarding-tool komt daarbij tussen spelers als onze interne mailingtool, een beveiligd videoplatform en een bestelapp.

Ook een Walleo in jouw bedrijf?

Vraag een gratis demo aan

1 reactie

  1. Het leven zoals het is: een Digitist (deel 2) | Digiti
    17 mei 2017 / 10:16

    […] kent dan weet je vast al dat de sfeer hier heel belangrijk is. ‘T is een van de redenen waarom Digiti zo snel is gegroeid. Denk maar aan onze Brains&Breakfast, of de tweemaandelijkse teambuildings. Ook niet geplande […]

Maak deel uit van het gesprek:

*